Tłumaczenia
TŁUMACZENIE BADANIA
"Relationships Among Credit Counseling Clients' Financial Well-being, Financial Behaviors, Financial Stressor Events, and Health"
Związek między dobrostanem finansowym klientów doradztwa finansowego, stresującymi wydarzeniami oraz zachowaniem i zdrowiem
Jinhee Kim, E. Thomas Garman, i Benoit
Sorhaindo
W niniejszej pracy badawczej przeprowadzono ocenę relacji pomiędzy poradnictwem kredytowym, stresującymi wydarzeniami finansowymi, zachowaniem i zdrowiem. Dane zgromadzono od klientów dużej organizacji finansowej dwukrotnie, po raz pierwszy w czerwcu w 2000 roku i ponownie w styczniu w 2001. Do oceny relacji między wcześniej zdefiniowanymi zmiennymi wykorzystano analizę ścieżkową. Doradztwo kredytowe i program zarządzania wierzytelnością bezpośrednio wpływa na stresujące wydarzenia finansowe w sposób pomocny i oddziałuje na postrzeganie dobrostanu finansowego oraz zdrowie uczestników po 18 miesiącach. Wyniki dostarczają pewnych dowodów na skuteczność doradztwa kredytowego w poprawie zmiennych finansowych i zdrowotnych. Kluczowe słowa: Doradztwo kredytowe, dobrostan finansowe, stress
WSTĘP
Amerykańscy konsumenci zalegają ze spłatą rachunków za karty
kredytowe. Przeciętne amerykańskie
gospodarstwo domowe w 2002 roku miało $8,940 zadłużenia na karcie kredytowej, gdzie
dla porównania, dziesięć lat temu średnie zadłużenie wynosiło $3,275.
Statystyki rezerwy federalnej pokazują, że w styczniu 2003 r. wartość długu konsumenckiego
przekroczyła $1.7 trylionów i $711 bilionów z tej kwoty wynosił dług odnawialny.
Wraz ze wzrostem zadłużenia coraz więcej konsumentów ma trudności ze spłatą. Niedawno
przeprowadzony przez Cambridge Consumer Credit Index sondaż wykazał, że około
40% posiadaczy kart kredytowych płaci tylko minimalną opłatę.
Poszukiwanie doradztwa kredytowego jest popularną strategią dla
osób z problemami kredytowymi. Często jest to działanie podjęte w celu uniknięcia
bankructwa; przed bankructwem. Udzielanie pomocy konsumentom z problemami
finansowymi stało się szybkim i rozwijającym
przemysłem. Konsumenci mogą uzyskać porady dotyczące spraw finansowych podczas
bezpośredniej sesji doradczej lub przez telefon.
The New York Times donosi, że około 9 milionów konsumentów w
2002 roku poszukiwało pomocy w usługach doradztwa kredytowego (Bayot, 2003).
Zbierając dane z różnych źródeł, Garman (2003) podaje, że jest 30 milionów
konsumentów (włącznie z tymi, którzy kontaktują się z agencjami doradztwa
kredytowego) nadmiernie zadłużonych i/lub zaniepokojonych swoimi osobistymi
finansami.
Program zarządzania długiem (DMP) jest jedną z usług
oferowanych przez agencje doradztwa kredytowego. W ramach programu osoby
fizyczne otrzymują plan spłaty zobowiązań, który konsoliduje ich niezabezpieczone
długi w jedną, miesięczną płatność. Dłużnicy dokonują płatności na rzecz
agencji doradczej, która z kolei wpłaca spłatę na rzecz wierzycieli. Klienci,
którzy zapiszą się w agencji doradztwa kredytowego do programu zarządzania
długiem mogą zyskać, ponieważ agencje są w stanie negocjować niższe stopy procentowe,
mniejsze minimalne płatności i wyeliminować spóźnione opłaty (Bayot, 2003).
Wielu klientów zyskuje także na redukcji stresu wytworzonego przez trudności
finansowe, który według opinii klientów uległ zmniejszeniu po przystąpieniu do programu
doradztwa kredytowego.
Komentarze
Prześlij komentarz