Tłumaczenia


TŁUMACZENIE BADANIA
"Relationships Among Credit Counseling Clients' Financial Well-being, Financial Behaviors, Financial Stressor Events, and Health"

Związek między dobrostanem finansowym klientów doradztwa finansowego, stresującymi wydarzeniami oraz zachowaniem i zdrowiem

Jinhee Kim, E. Thomas Garman, i Benoit Sorhaindo

W niniejszej pracy badawczej przeprowadzono ocenę relacji pomiędzy poradnictwem kredytowym, stresującymi wydarzeniami finansowymi, zachowaniem i zdrowiem. Dane zgromadzono od klientów dużej organizacji finansowej dwukrotnie, po raz pierwszy w czerwcu w 2000 roku i ponownie w styczniu w 2001. Do oceny relacji między wcześniej zdefiniowanymi zmiennymi wykorzystano analizę ścieżkową. Doradztwo kredytowe i program zarządzania wierzytelnością bezpośrednio wpływa na stresujące wydarzenia finansowe w sposób pomocny i oddziałuje na postrzeganie dobrostanu finansowego oraz zdrowie uczestników po 18 miesiącach. Wyniki dostarczają pewnych dowodów na skuteczność doradztwa kredytowego w poprawie zmiennych finansowych i zdrowotnych. Kluczowe słowa: Doradztwo kredytowe, dobrostan finansowe, stress

 

WSTĘP

Amerykańscy konsumenci zalegają ze spłatą rachunków za karty kredytowe.  Przeciętne amerykańskie gospodarstwo domowe w 2002 roku miało $8,940 zadłużenia na karcie kredytowej, gdzie dla porównania, dziesięć lat temu średnie zadłużenie wynosiło $3,275. Statystyki rezerwy federalnej pokazują, że w styczniu 2003 r. wartość długu konsumenckiego przekroczyła $1.7 trylionów i $711 bilionów z tej kwoty wynosił dług odnawialny. Wraz ze wzrostem zadłużenia coraz więcej konsumentów ma trudności ze spłatą. Niedawno przeprowadzony przez Cambridge Consumer Credit Index sondaż wykazał, że około 40% posiadaczy kart kredytowych płaci tylko minimalną opłatę.

Poszukiwanie doradztwa kredytowego jest popularną strategią dla osób z problemami kredytowymi. Często jest to działanie podjęte w celu uniknięcia bankructwa; przed bankructwem. Udzielanie pomocy konsumentom z problemami finansowymi stało się szybkim i  rozwijającym przemysłem. Konsumenci mogą uzyskać porady dotyczące spraw finansowych podczas bezpośredniej sesji doradczej lub przez telefon.

The New York Times donosi, że około 9 milionów konsumentów w 2002 roku poszukiwało pomocy w usługach doradztwa kredytowego (Bayot, 2003). Zbierając dane z różnych źródeł, Garman (2003) podaje, że jest 30 milionów konsumentów (włącznie z tymi, którzy kontaktują się z agencjami doradztwa kredytowego) nadmiernie zadłużonych i/lub zaniepokojonych swoimi osobistymi finansami.

Program zarządzania długiem (DMP) jest jedną z usług oferowanych przez agencje doradztwa kredytowego. W ramach programu osoby fizyczne otrzymują plan spłaty zobowiązań, który konsoliduje ich niezabezpieczone długi w jedną, miesięczną płatność. Dłużnicy dokonują płatności na rzecz agencji doradczej, która z kolei wpłaca spłatę na rzecz wierzycieli. Klienci, którzy zapiszą się w agencji doradztwa kredytowego do programu zarządzania długiem mogą zyskać, ponieważ agencje są w stanie negocjować niższe stopy procentowe, mniejsze minimalne płatności i wyeliminować spóźnione opłaty (Bayot, 2003). Wielu klientów zyskuje także na redukcji stresu wytworzonego przez trudności finansowe, który według opinii klientów uległ zmniejszeniu po przystąpieniu do programu doradztwa kredytowego.

>>ORYGINAŁ<<

Komentarze